Türk kozmetiği Amazon.com’da satışa çıkıyor

0

İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, Şikago’daki Türk Ticaret Merkezi’nin içerisinde 3 Türk kozmetik firmasının yer alacağını belirterek, “Bu kozmetik firmalarının en çok güvendikleri 3 ürün ile ev ürünleri alanında faaliyet gösteren şirketlerin ürünleri, yaptığımız anlaşma kapsamında Amazon.com’da satışa çıkacak.” dedi

AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Akyüz, kozmetik sektörünün dünyadaki büyüklüğünün 300 milyar avro olduğunu, sektörün dünyada her yıl ortalama yüzde 5 büyüdüğünü dile getirdi.

Türkiye’de ise sektörün büyüklüğünün 3 milyar avro civarında olduğu bilgisini veren Akyüz, kozmetikte dünyanın yüzde 1’ini Türkiye’nin tükettiğini kaydetti.

Akyüz, kozmetiğin kriz ortamların da bile büyüyen bir sektör olduğuna işaret ederek, insanların moralleri bozuk olduğu zaman kendilerini iyi hissetmek için kendilerine bakmaya başladıklarının altını çizdi.

Kozmetik sektörünün ihracatının 2012 yılından sonra hep 1 milyar doların üzerinde seyrettiğine işaret eden Akyüz, sektörün 2016’da 1,05 milyar dolarlık ihracat yaptığını, 2017 hedeflerinin ise 1,17 milyar dolarlık ihracat olduğunu bildirdi.

Akyüz, kozmetik sektörü için 2016 yılının zor geçtiğini, finansman konusunda iyi yönetilemeyen şirketlerden batanlar olduğunu belirterek, bu dönemde 20 şirketin kepenk indirdiği bilgisini verdi.

“Hazırlık süreci yaklaşık 1 ay devam edecek”

Murat Akyüz, Türkiye’nin en fazla kozmetik ihracatı yaptığı ülkelerin başında Irak, İran, Rusya, Birleşik Krallık ve Almanya’nın geldiğini söyledi.

Sektöre yönelik potansiyel gördükleri pazarların başında Kolombiya, Şili, Paraguay, Vietnam ve Kamboçya olduğu bilgisini veren Akyüz, bunların yanı sıra Amerika pazarını da önemsediklerini vurguladı.

New York ve Şikago’daki Türk Ticaret Merkezleri ABD’nin başkanlığını da yapan Akyüz, “Türk Ticaret Merkezleri şu an öncelikli olarak ABD’de New York ve Chicago’da kuruluyor. En büyük nokta olarak da Manhattan’da olan ve ağırlıklı olarak tekstil sektörüne hizmet eden Türk Ticaret Merkezi New York… Bir taraftan Türk Ticaret Merkezi Chicago’yu da oluşturduk ve bu hafta açılışını yapıyoruz.” dedi.

Akyüz, bütün firmaların şu anda orada olduğunu ve tüm hazırlıklarını tamamladıklarını, mobilyalarından tutun firmaların tanıtımlarına kadar her şeyin netleştirildiğini dile getirdi.

Şikago’daki Türk Ticaret Merkezi’nin içerisinde 3 Türk kozmetik firmasının yer alacağını aktaran Akyüz, bu kozmetik firmalarının en çok güvendikleri 3 ürün ile ev ürünleri alanında faaliyet gösteren şirketlerin ürünlerinin, yaptıkları anlaşma kapsamında Amazon.com’da satışa çıkacağı müjdesini verdi.

Buna göre 11 Türk firmasının 33 ürününün Amazon.com’da satışa çıkacağını aktaran Akyüz, bu ürünlerin yakında dünya pazarı ile buluşacağını anlattı.

Akyüz, sözlerine şöyle devam etti:

“Her firmanın 3 ürünü Amazon.com ile yaptığımız çalışmalar sonucunda ABD pazarına gidebilecek. ABD’de satış kabiliyeti yüksek olan 3 ürünü satış kanalına sokuyoruz. Bunun hazırlık süreci yaklaşık 1 ay devam edecek. Firmalarımızın öncelikle TTM Chicago’da kurulumlarını tamamlamasını beklemiştik. 18-21 Mart tarihlerinde düzenlenecek Housewares Chicago Fuarı’nda firmalarımız hem ürünlerini sergileyecekler, hem de hangi ürünlerinin ABD pazarında daha çok şansının olduğunu görecekler. Bahsettiğimiz 11 firmamız bu üç ürünü kendileri seçecek, bizlere bildirecek ve daha sonra buradaki 3 ürünün pazara girişi ile ilgili çalışmalarını İKMİB olarak biz yürüteceğiz. Firmalarımızın kısa sürede ABD pazarındaki payını yükseltmek amacıyla yapacağımız en önemli ve etkili çalışmalardan biri bu olacak. Firmalarımız zaten ABD pazarından ümitliler. Hem ümitlerinin kırılmaması hem de kısa sürede başarı hikayesi oluşturmamız gerektiğinden böyle bir yöntem seçtik.”

“Kozmetikte, 5 yılın sonunda Amerika’ya yüzde 100 ihracat artışı bekliyorum”

İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Akyüz, üç üründen sonra artık firmaların kendi çabaları ile daha fazla ürünlerinin Amazon.com’da satışa çıkması için ya danışmanlık hizmeti alacağını, ya farklı yöntemler uygulayacaklarını ya da gerekiyorsa kendi depolarını kuracaklarını söyledi.

Böylece firmaların satışlarını daha da artıracaklarını belirten Akyüz, “İlk etapta Amazon.com’un depolarına bu 3 ürün indirilecek, Amazon.com’un uygun gördüğü noktalardan dağıtıma başlanacak ve online satışa girecek.” dedi.

Akyüz, böylece ABD’li tüketicilerle Türk üreticilerin ürünlerini buluşturmaya başlayacaklarını dile getirdi.

Online satış konusunda Türkiye’nin kabiliyeti çok yüksek olmasına rağmen normalde yüksek rakamlara ulaşılamadığına değinen Akyüz, “ABD’de de online satışlar çok yüksek seviyelere ulaştı ve bu işin en yüksek olduğu ABD’nin tam da merkezinden firmalarımızla bu ticarete girmiş oluyoruz.” diye konuştu.

Akyüz, Türk kozmetik sektörünün dünyada oda spreyleri, ıslak mendil ve sabun gibi bazı ürünlerde çok iyi olduğuna işaret ederek, “Amerika’daki alıcılar, ‘Bize hep İngilizler satıyor ama ürene baktığımız zaman üzerinde ‘Made in Turkey’ yazıyor’ diyor.” ifadelerini kullandı.

Türk ürünlerin Amazon.com üzerinden satışa çıkmasının ihracata katkısı olacağına değinen Akyüz, “Kozmetikte, 5 yılın sonunda Amerika’ya yüzde 100 ihracat artışı bekliyorum.”

Akyüz, Türkiye’nin en büyük avantajının, dünyaya giden her ürününe “Bu helaldir” gözü ile bakılması olduğunu söyledi.

Farklı ülkelerde üretilen kozmetik ürünlerinin helal sertifikası alma şartı konulduğunu belirten Akyüz, helal konusunda hassas ülkelerin Türkiye’den gelen ürünlerde sertifika aramadığını dile getirdi.

Akyüz, sektörün üzerindeki ÖTV yükünün yüksek olduğunu, bu yükün azaltılması halinde sektörün büyüyeceğini sözlerine ekledi.

CEVAP VER